شهید مسعــود احمــدی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید مسعــود احمــدی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید مسعــود احمــدی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام مسعود احمدی شهدای دانش آموز شهرستان قائم شهر می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : موسی
تاریخ تولد : 1349/06/28
تاریخ شهادت : 1365/04/29
محل تولد : قائم شهر
گلزار شهدای سید نظام الدین قائم شهر
نحوه شهادت : اصابت تیر مستقیم به بدن
محل شهادت : دزلی - کردستان
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

پدر شهید مسعود احمدی «از شهدای سیدمحله قائم‌شهر» بیان می‌کند: روزی که مسعود قصد کرد به جبهه برود به او گفتم: «الان موقع درس خواندن است، بعد از اتمام تحصیل هم می‌توانی به جبهه بروی».

او هم از آن‌جایی که بچه‌ای معتقد و پایبند به اصول اسلامی و اخلاقی بود و احترام زیادی برای من و مادرش قائل می‌شد، قبول کرد تا ادامه تحصیل دهد.

مدتی گذشت تا اینکه روزی با خوشحالی به خانه آمد و گفت: «پدر جان! امام خمینی فرمودند برای جهاد در جبهه نیازی به اجازه پدر و مادر نیست». من که زیاد حرفش را جدی نگرفته بودم، پس از چند روز از این موضوع مطلع شدم.

برای رفتن به جبهه در پایگاه مسجد ولی‌عصر (عج) ثبت‌نام کرد، یادم می‌آید موقع اعزام بود که دوباره از او خواستم تا این بار نرود و دفعه بعد اعزام شود، در جوابم گفت: «پدر جان! شما به من اجازه رفتن بده، من هم قول می‌دهم این آخرین باری باشد که به جبهه می‌روم».

من هم که دیگر اطمینان پیدا کرده بودم این آخرین باری است که او را می‌بینم به او اجازه دادم، 19 روز از رفتنش می‌گذشت و ما هیچ خبری از او نداشتیم، در کارخانه مشغول به‌کار بودم که حال و هوای عجیبی به من دست داد، به خانه آمدم و به همسرم گفتم: «خودت را آماده کن، مطمئنم که مسعود به شهادت رسیده است».

چند روزی از آن ماجرا نگذشته بود که چند نفر از دوستان مسعود به منزل‌مان آمدند، با مشاهده آنها شکم به یقین تبدیل شد، گفتم: «می‌دانم که خبر شهادت مسعود را برای‌مان آوردید». آنها که تعجب کرده بودند، گفتند: «مسعود شهید شده و پیکرش در سردخانه بیمارستان رازی است». مسعود در طول حیات کوتاهش همیشه باعث افتخار ما بود و با شهادتش بر این افتخار افزوده شد. 

۹۵/۰۵/۲۳ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی